niedziela, 10 kwietnia 2011

Cisza przed burzą

Właściwie to burza już się zaczęła i zanosi się na to, że szybko się nie skończy, a nawet przerodzi się w prawdziwy huragan! O co właściwie mi chodzi? A o "nową" postać, która szturmem wdarła się do polskiego show-biznesu. I choć na rynku muzycznym istnieje już od kilku lat, to wiele osób usłyszało o nim niedawno za sprawą popularnego programu, w którym zasiada jako członek jury. Oczywiście na myśli mam Czesława Mozila, który narobił wokół siebie wiele szumu, za sprawą "X-factor".


Jako że należę do grona tych, którzy muzyką Czesława delektowało się na długo przed jego pojawieniem się w TVN-owskim show, byłam zaskoczona i nieco też zbulwersowana jego decyzją o udziale w programie. Jako przedstawiciela sceny alternatywnej, nie bardzo chciałam go oglądać w komercyjnym programie. Jednak muszę przyznać, że teraz robię to z przyjemnością. Jest tak barwną postacią, że trudno go nie lubić. Jednak to co najbardziej mnie teraz irytuje, to rzesza nowych pseudo-fanek, które kochają Czesława za to, że jest tak uroczy! Szkoda tylko, że ich miłość nie objawia się znajomością jego twórczości... A jest z czym się zaznajomić!

Czesław Śpiewa to z pewnością jedna z ciekawszych formacji na polskiej scenie muzycznej. Poruszające teksty, wydające się śmiesznymi, lekkimi historyjkami, będące tak naprawdę gorzkimi prawdami o życiu, to oprócz cudownej muzyki, cecha charakterystyczna "Czesława". Dlatego też dzisiaj chciałam polecić wszystkim tym, którzy trochę już znają i tym którzy w ogóle nie znają jego muzyki, dwie płyty Czesław Śpiewa "Debiut" i "Pop". A żeby Was zachęcić, jako mały przedsmak umieszczam dwa utwory. Jeden z nich to pierwszy oficjalny klip do "Maszynki do świerkania", a drugi to bardzo wzruszająca piosenka "Pożycie małżeńskie". Miłego słuchania!



10 komentarzy:

  1. co do posta, to w zupełności się z Tobą zgadzam :) sama znam pare osób, które nie znały wcześniej twórczości Mozila a teraz, gdy na fali jest "X Factor" to są jego wielkimi fankami, a znają zaledwie jego 2 piosenki
    czekam na jakiś nowy post ,pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. Program X-factor na pewno bardzo pomógł Mozilowi w zdobyciu większej popularności. Jednak myślę, że i bez niego z takim talentem dałby sobie świetnie radę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z waszymi opiniami w 100% super blog tak trzymać, pozdrowienia ze słonecznej Kalifornii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiony wybór ! Sama osobiście nie znałam Czesława, nim pojawił się w '' X factor '' , ale po przesłuchaniu jego paru piosenek muszę stwierdzić, że jest on jednym z najlepszych wokalistów w Polsce. tworzy specyficzną muzykę, ale z pewnością wpada w ucho i to na długi czas. :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czesław,Czesław,Czesław.......mmmmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciesze się, że poznałam muzykę Czesława i jego jako postać jeszcze przed X-factorem. Bardzo podoba mi się to co robi i w jaki sposób to prezentuje. Nie uważam, że jest "słodki" bo nie jest ;) robi nam dobrze swoją muzyką, więc cieszmy się z tego i korzystajmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muzyka godna zapoznania :D
    fantastyczna ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. piosenka Czesława jeszcze za czasów Tesco Value Perversities in D-minor - genialna! uwielbiam ją szczególnie za tekst piosenki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki że zabrałaś mnie na jego koncert, bo wcześniej za nim nie przepadałem ale po koncercie mam bardzo dobre wrażenia, było zajebiście , nie dość że ma świetny kontakt z publicznością to jego aranżacje na żywo - zajebiste! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze, to przed jego pojawieniem się w X Factor też nie znałam jego twórczości, zresztą teraz też nie jestem jego fanką, co nie znaczy, że uważam,że talentu nie ma bo jest odwrotnie:)

    OdpowiedzUsuń